lördag 11 oktober 2008

Träffade Jette igår

God morgon! Igår väcktes jag vid sjutiden på morgonen av att någon ringde mig, det var Jette. Hon sa att hon skulle komma över till Gislaved och besöka Arbetsförmedlingen. Hon var klar vid tolv så så skulle vi träffas vid klocktornet utanför Swedbank.
Jag gick med mamma till banken sedan för att fixa min fond där, i och med lågkonjukturen så har jag förlorat ganska mycket pengar... var på Handelsbanken i förrgår och såg att min Nordenfond har sjunkit 10 000 kronor, från 23 000 under tiden jag var i Brasilien till bara 13 000... låg fortfarande på plus, men inte länge till, jag avslutade fonden och tog hem allt. Alltså,fatta, det är ju hemskt, förlora så himla mycket pengar, den som gick så bra hela tiden. Man får ju lite ont i magen när man tänker på det, att jag inte tog ut pengarna tidigare när det var mycket...
Igår på Swedbank iallafall förde jag över pengarna från den nedåtgående Europafonden till Svensk Likviditetesfond som är en vanlig räntefond, då kna pengarna växa till sig lite, någon riskfond tänker jag inte använda förrän lågkonjukturen är över.
Träffade Jette vid klocktornet iallafall, vi svängde upp vid Lindex, senare tog vi en liten fika på Kafeteria Linnéa, en schizofren dam satt och pratade med mig några bord bort... stackarn, nog väldigt ensam.
Följde Jette till busstationen sen då hon skulle åka hem. Idag har inget hänt, klockan är 10 på morgonen redan, vart vaken i lite mer än två timmar redan. Nu är det 6 dagar kvar tills jag flyttar till Göteborg, lite nervöst börjar det bli...
Vi ses, hej!

Inga kommentarer: